Julkaisimme yhteistyössä vasemmiston kanssa Ehdokkaan oppaan somemainontaan. Opas antaa ehdokkaille peruskatsauksen sosiaalisen median maksulliseen markkinointiin, etenkin Facebook- ja Instagram-mainontaan.

– Vaalikampanjointi siirtyy koko ajan enemmän kadunkulmien ja paikallislehtien lisäksi sosiaaliseen mediaan. Sosiaalisessa mediassa puolestaan maksettu mainonta muuttuu koko ajan välttämättömämmäksi, jos haluaa sanomansa näkyvän ja kuuluvan, sanoo oppaan sisältöä kommentoinut vasemmiston järjestö- ja kuntapoliittinen asiantuntija Mikko Koikkalainen.

Oppaan yksityiskohtaisten ohjeiden avulla jokainen saa luotua ensimmäisen Facebook-mainoksensa, mutta mukana on vinkkejä kokeneemmillekin mainostajille. Opas sopii sekä ehdokkaiden itsensä että muiden kampanjatyötä tekevien käyttöön, ja vaalityön lisäksi sitä voi hyödyntää myös järjestömarkkinoinnissa.

– Verkostojen lisäksi somessa kannattaa hyödyntää maksettua mainontaa – niin tehdään myös lehtien palstoilla. Somemainonnassa pääsee alkuun pienelläkin summalla, joten sitä kannattaa kokeilla ja harjoitella rohkeasti, kannustaa oppaan kirjoittaja Salla Virtanen 

Oppaan on tuottanut KSL-opintokeskus ja sen sisältöä ovat kommentoineet Jukka Peltokoski KSL-opintokeskuksesta sekä Mikko Koikkalainen ja Olli Kohonen vasemmistosta. Työväen Opintorahasto on tukenut oppaan tekemistä.

> Lataa maksuton Ehdokkaan opas somemainontaan

> Ilmoittaudu Kohdennettu viestintä somessa Tampereella 5.2. ja 12.2. 2019

> Ilmoittaudu Kohdennettu viestintä somessa Helsingissä 27.8. ja 3.9.2019